بچه آقای شجاع را بار بیاورید!

بچه آقای شجاع را بار بیاورید!  

 

کوچولو را شجاع بار بیاورید!


مجله سیب سبز: «وقتی دخترم نزدیک یک سالش بود، برای رفتن به حمام مدام بهانه می‌آورد و یکدندگی می‌کرد. او حتی وقتی آب وان را پر می‌کردم ابراز ناراحتی می‌کرد. حتی کارهای روتین ما که شامل آواز خواندن و آب بازی بود، به جیغ و داد تبدیل شده بود. من نمی‌خواستم او را عصبی ببینم.» کاملا طبیعی است که تمام انواع ترس‌ها و عصبی شدن‌های غیرمعمول در سنین بین 12 تا 15 ماهگی بروز کند. یکی از دلایل چنین رفتاری این است که در این سنین کم‌کم کودک شروع به راه رفتن می‌کند؛ بزرگ‌ترین مرحله‌ای که نسبت به موقعیت خود آگاهی می‌یابد و از لحاظ عاطفی تغییراتی می‌کند. یکی از کارهایی که در ابتدا می‌توان انجام داد این است که کودک برای مدتی بسیار کوتاه از مادر دور نگه داشته شود اما این کار باید در شرایط هیجان‌انگیز انجام شود نه در یک موقعیت ترسناک. برای کمک به فرزندتان به منظور عبور از این دوره ترس، بهتر است توصیه برخی از متخصصان و راهبردهایی را که در نظر گرفته‌اند، بخوانید.

کوچولو را شجاع بار بیاورید!
  ترس از حمام در بچه‌ها


چه چیزی پشت این ترس است؟


کودک ممکن است این احساس را داشته باشد که تعادلش در وان به هم می‌خورد. او مدام ترس این را دارد که لیز بخورد یا به نوعی در چاه حمام فرو برود.

 چطور بر این ترس غلبه کنید؟


 برای این کار می‌توانید او را  مدتی در سینک دستشویی آشپزخانه حمام کنید. شیر را باز کنید و اجازه دهید همان‌طور که با لیف او را می‌شویید، احساس راحتی کند و هرچقدر دلش می‌خواهد شلپ شلوپ راه بیندازد. تکنیک دیگر این است که سعی کنید وان حمام را با مداد رنگی رنگ کنید یا با اردکی که روی آب در حال حرکت است صحبت کرده و صداهای بامزه ایجاد کنید؛ اگر کارساز نبود تعداد دفعات حمام رفتن را کاهش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد