۹ اشتباه متداول در وبلاگ‌نویسی که شکست شما را تضمین می‌کند!

۹ اشتباه متداول در وبلاگ‌نویسی که شکست شما را تضمین می‌کند! 

 

5mistakes 300x199 9 اشتباه متداول در وبلاگ‌نویسی که شکست شما را تضمین می‌کند!

شما چیزی برای گفتن ندارید

در وبلاگ‌نویسی باید حواستان به این نکته باشد که چیزی را در اختیار خوانندگانتان بگذارید که می‌خواهند. حالا آن‌ها دقیقا چه می‌خواهند؟ آن‌ها از شما راه حل مشکلی را می‌خواهند که برایش در حال جستجو هستند حتی اگر آن مشکل، سرگرمی باشد. آن‌ها می‌خواهند شخصیتِ پشت کلمات شما را بدانند، نه اینکه به آن‌ها بگویید برای ناهار چه خورده‌اید. آن‌ها خواستار چیز تازه‌ای هستند.

۲٫ شما ویژه نیستید

از خودتان می‌پرسید” فن پیج فیس‌بوک من چگونه در ۴ ماه، ۶۶۸۳ طرفدار داشته باشد؟؟!” خوانندگان مطالب شما برای وقت خود ارزش قاعل هستند. آن‌ها نمی‌خواهند سراغ مطالبی با عنوان” چگونه…؟” بروند که هیچ مثال و توضیحی نداده‌اند که آیا این نکته کاربردی هم دارد یا خیر. در وبلاگ‌نویسی، مثال‌ها می‌توانند مطالب شما را معرفی کنند. چیزی که اگر به خوبی از آن استفاده کنید، خواننده را تا پایان مطلب همراه خود خواهد داشت و حتی او مشتاق برای خواندن مطلب بعدی شماست.

۳٫ انتخاب کلماتتان بیش از حد پیچیده است

هر وقت به کسی می‌گویم که مطلبی در وبلاگت بنویس، او جواب می‌دهد” نوشته‌های ساده خسته‌کننده هستند” تمرکز و دقت نظر نکات مهمی هستند که در اکثر اوقات، وبلاگ‌نویس‌ها مخاطبان خود را در نظر نمی‌گیرند.

اینترنت تنها برای نوشته‌های ساده نیست ولی از آن سود می‌برد.

بیان مطلب به شیوه ساده و قابل فهم بسیار تاثیرگذار‌تر از شیوه پیچیده‌ی آن است. موفقیت یک وبلاگ‌نویس در آن است که خوانندگان، منتظر مطالب جدید او باشند. سعی کنید برای یک‌ بار هم که شده امتحانش کنید. از جملات کوتاه استفاده کنید و تا مجبور نشدید جمله را طولانی نکنید.

۴٫ پاراگراف‌هایتان طولانی است

این مورد هم مانند مورد بالاست. نباید مطالب را در بندهای فشرده و طولانی جای دهید. شیوه نوشتار شما هر چقدر ساده‌تر و قابل فهم‌تر باشد، خواننده را بیشتر جذب می‌کند. فراموش نکنید که مخاطبان شما از شما اطلاعات می‌خواهند، پس به آن‌ها چیزی را بدهید که خواستارش هستند!

۵٫ شما توضیحی برای مطلبتان ندارید

وقتی جزئیاتی از مطلبی را نمی‌دانید، چه نیازی به استفاده از کلماتی مثل” خیلی، کمی، زیاد، بیشتر از آن” است؟! این کلمات هیچ تاثیری در نوشته شما ندارند و فقط آن را طولانی‌تر می‌کنند. چیزی که اصلا مناسب یک وبلاگ‌نویس نیست.

مارک تواین، نویسنده مشهور آمریکایی می‌گوید:” هر وقت در نوشته‌هایتان از کلمه “خیلی” استفاده کردید، بدانید که ویراستار شما آن را حذف می‌کند و جمله را آن طوری می‌نویسد که باید نوشته می‌شد.”

۶٫ به درستی کار نمی‌کنید

در دنیایی که همه می‌خواهند از شیوه‌ی افراد موفق الگوبرداری کنند، خیلی‌ها قصد دارند تا به اصطلاح خود “متفاوت” باشند. در حالی که زیاده‌روی آن‌ها باعث خروجشان از جاده‌ی استاندارد وبلاگ‌نویسی می‌شود.

سعی کنید تا مطابق الگوهای یک وبلاگ‌نویس موفق، کارها را انجام دهید. تفاوت را به متن خود تزریق کنید.

۷٫ شما اغلب در مطالبتان سرگردان هستید

بگذارید نکته‌ای جالب را به شما بگویم. وقتی نوشتن این متن در مورد اشتاباهات متداول وبلاگ‌نویسی را به اتمام رساندم، ناگهان با قطع برق، تمام نوشته‌هایم را که ذخیره هم نکرده بودم، نابود شد. وقتی دوباره برای نوشتن آمدم،   تصمیم گرفتم مطلبی هم راجع به موضوع مهم دخیره مطالب بنویسم که یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای همیشه باید آن را مد نظر داشتم.

سرگردان نباشید! به مخاطب چیزی را بدهید که می‌خواهد! شاید آن چیز، مطلبی پیش پا افتاده باشد ولی همین مطلب به ظاهر بی اهمیت، به درد خیلی‌ها می‌خورد.

۸٫ وبلاگتان تکراری است

شما ممکن است در مورد هر موضوعی که دوست دارید، روزانه مطلب بنویسید. نکته‌ی حائز اهمیت آن است که مطالبتان تکراری نباشد. خوانندگان شما وقتی با مطلبی تکراری که آن را جای دیگر یا در سایتی دیگر دیده‌اند مواجه می‌شوند، به سرعت از آن می‌گذرند.

۹٫ شما ویرایش نمی‌کنید

فشردن دکمه “ارسال نهایی مطلب” همیشه حس خوبی دارد و همه وبلاگ‌نویسان برای فشردن آن دکمه لحظه شماری می‌کنند. ولی نکته اینجاست که شما نباید عجول باشید. شما باید به مخاطبتان احترام بگذارید و بعد از اتمام نوشتن مطلب، یک بار آن را خوانده و ویرایش کنید. نیازی نیست مانند یک نویسنده حرفه‌ای تمام نکات نگارشی و دستور زبانی را رعایت کنید ولی نوشته‌ی شما باید قابل قبول باشد.

هنگام دوباره خوانی، همیشه از خود بپرسید” آیا من به این موضوع اهمیت می‌دهم؟”

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد