پاکسازی رجیستری:

پاکسازی رجیستری

بانک اطلاعاتی رجیستری در ویندوز از نرم افزارها و سخت افزارهای و نصب شده در کامپیوتر نگهداری می کند و اطلاعاتی در مورد خصوصیات اجزای مختلف کامپیوتر نیز ذخیره می کند. بعد از instal یا unistal کردن یا حتی تغییرات پیکر بندی در برنامه های رجیستر شده رجیستری ویندوز می تواند خراب شود یا آنقدر شلوغ شود که اصطلاحآ کامپیوتر گیج شود و عکس العملهای غیر معمولی از خود نشان دهد.

ویندوز یک ابزار بسیار مفید برای تعمیر رجیستری در اختیار شما قرار داده است. به دلیل اینکه رجیستری دائمآ در ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد این ابزار فقط در msdos قابل استفاده است روی  start کلیک کنید سپس روی shut down کلیک کنید و گزینه start in ms dos کلیک کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار را می توانید از سایت microsoft بدست بیاورید.

زمانیکه C:\windows ظاهر شد این عبارت را تایپ کنید scanreg/fix بعد از یک تآخیر کوتاه یک پنجره حاوی پیغام ظاهر می شود و به شما اطلاع می دهد که رجیستری با موفقیت تعمیر شد با زدن کلید Enter آن را تصدیق کنید. زمانیکه دوباره C:\windows ظاهر شد تایپ کنید scanreg/opt بعد از لحظاتی دوباره C:\windows ظاهر می شود. برای باز گشت به ویندوز exit را تایپ کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد