چیپس را با ماست نخورید

چیپس را با ماست نخورید

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف چیپس با ماست ویژگی ها و ارزش غذایی ماست را کاهش می دهد و به خصوص برای افرادی که اضافه وزن و چاقی دارند، مشکل ساز است.
 
سعید حسینی در گفت و گو با فارس، افزود: ترشی یا شیرینی ماست یکی از خواص ماهیتی آن است که بر اثر فعالیت های لاکتیکی ماست و تبدیل قند لاکتوز شیر به اسیدلاکتیک به وجود می آید.
وی گفت: ماست با توجه به ترکیبات آن فرآیند اعمال شده، شرایط نگهداری و مایه ماست استفاده شده در آن می تواند از درجه ترشی یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد و خواص آنها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: ماست به عنوان یک وعده غذایی مناسب در تمام طول روز و حتی میان وعده ها می تواند مصرف شود.
حسینی افزود: ماست منبع خوبی برای پروتئین رژیمی محسوب می شود. در هر لیوان ماست تقریباً 10 تا 14 گرم پروتئین وجود دارد که این مقدار درصد قابل توجهی از نیاز کودکان به پروتئین و رشد را تأمین می کند.
وی گفت: همچنین بررسی ها نشان داده است که ماست در کمک به درمان اسهال کودکان مفید است، اسید لاکتیک موجود در ماست باعث سهولت هضم و جذب ترکیبات مغذی موجود در غذا می شود، به ویژه برای کودکان مبتلا به کندی رشد یا بیماری سوءجذب هستند، مفید است.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: ماست به تنهایی یک ماده غذایی کامل و سالم به حساب می آید و خوردن چیپس همراه آن تا حدودی از این ویژگی های غذایی ماست می کاهد. خوردن چیپس همراه ماست به خصوص برای افرادی که مشکل اضافه وزن و چاقی دارند تا حدودی مشکل ایجاد می کند اما در صورتی که از ماست کم چرب استفاده شود، ممکن است از بروز چاقی جلوگیری کند. در یک برنامه غذایی سالم، متنوع و متعادل می توان از مصرف ماست و چیپس نیز لذت برد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد