ویژگی های سیب

FunSara.Com | فان سرا دات کام

درباره ویژگی های سیب زیاد شنیده ایم. معروف ترین شعار, خوردن روزانه یک عدد سیب برای حفظ سلامتی است.

FunSara.Com | فان سرا دات کام

به این ترتیب نیازی نیست به پزشک مراجعه کنیم اما یافته های جدید نشان می دهند خوردن روزانه سیب تاثیر مثبت دیگری نیز دارد. آخرین یافته های پژوهشگران اوهایوی آمریکا که در آخرین شماره مجله علمی «عملکرد غذا» به چاپ رسیده است, نشان می دهد در بالغین میانسالی که روزانه یک عدد سیب به ویژه از نوع قرمز مصرف می کنند, خطر ابتلا به بیماری های قلبی تا ۴۰ درصد کاهش می یابد. این یافته با بررسی وضعیت تعدادی داوطلب و مصرف سیب به مدت چهار هفته در این گروه بدست آمده است.
چرا این طور است؟
خانواده سیب, حاوی آنتی اکسیدانی به نام «پلی فنول» است. این ترکیب می تواند رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین ببرد. به این ترتیب رگ ها در مقابل آسیب حفظ می شوند. از سوی دیگر مصرف سیب باعث کاهش میزان کلسترول بد (LDL) می شود. به این ترتیب واکنش بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها که منجر به تولید ترکیب های نامناسب اکسیده می شود, خواهد شد و دیواره رگ ها در مقابل آسیب ها در امان می مانند.
آیا می دانید که…
مصرف روزانه یک عدد سیب باعث فعال شدن سلول ها T در سیستم ایمنی می شود. به این ترتیب با فعالیت این سلول ها بدن در مقابل بیماری «اتوایمیون» یعنی بیماری های ناشی از مقابله بدن با خودش, مصون می ماند. مصرف سیب, بدن را در مقابل بیماری کولیت اولسروز (کولیت زخم دهنده) و سرطان روده بزرگ مصون می کند.

منبع : funkhoone.co

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد