دانلود کتاب تنوع حیات

tanavo-hayat

ادوارد ویلسون استاد کرسی فرانک بیرد در علوم و رئیس بخش حشره شناسی موزه ی جانور شناسی تطبیقی در دانشگاه هاروارد است. بسیاری او را داروین زمان و برجسته ترین زیست شناس و پژوهشگر معاصر می شناسند. او پدر علم زیست اجتماعی (سوسیوبیولوژی ) و از بنیان گذاران چندین رشته ی دیگر علوم زیستی از جمله جغرافیای زیستی جزایر و تنوع زیستی است. دانش عظیم و بیان شیوا و خردمندانه ویلسون در این اثر، ستایش بسیاری از دانشمندان و نشریات علمی را برانگیخته است. نخستین گام در راه نجات تنوع بدون تردید شناخت ساختار آن است. از این رو بدون دانستن مفهوم گونه که واحد بنیادی تنوع است و نحوه به وجود آمدن گونه‌های جدید و تشکیل اکوسیستم‌ها ، نمی توان درک درستی از تنوع حیات به دست آورد.

پس از آشنایی با ساز و کار حیات نوبت به آن می رسد که بدانیم این پدیده شگفت انگیز چگونه از مواد فیزیکی بی‌جان در زمینی که سه میلیارد سال پیش تقریباً تهی از حیات بود، این همه تنوع را به وجود آورده است. بعضی از انواع گیاهان و جانوران غالب اند گونه های جدید فراوان به وجود می آیند و در بخشهای وسیعی از جهان پراکنده می شوند. حال آنکه دیگران به عقب رانده شده و کمیاب و در معرض تهدید انقراض قرار می گیرند. آیا برای این تفاوت در جغرافیای زیستی قاعده واحدی وجود دارد که همه موجودات زنده را شامل می شود؟ این فرایند به شرط پرداخت و بررسی درست به عنوان یک قانون واحد و یا لااقل یک اصل در توالی تکاملی دودمانها مطرح است.

این نسخه کامل کتاب نیست. فقط برای آشنایی و معرفی کتاب به شماست اگر آن را برای مطالعه مناسب دیدید میتوانید از کتابفروشی ها یا از ناشر کتاب ان را تهییه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد