دانلود رمان معرکه

maareke

لویی فردینان سلین، نویسنده و پزشک فرانسوی، با نام اصلی فردینان دتوش در سال ۱۸۹۴ در حومه ی پاریس، در خانواده ای معمولی به دنیا آمد. نام سلین را پس از مادر بزرگش برای خود انتخاب کرد. در سال ۱۹۰۸ و ۱۹۰۹ پدر و مادرش او را به انگلستان و آلمان فرستادند تا زبان های خارجی را برای کار در آینده فراگیرد. سلین در سواره نظام در سال ۱۹۱۲ ثبت نام کرد و پس از دو سال دچار جراحت در سر شد. پس از یک ازدواج ناموفق در لندن دوباره به پاریس بازگشت و به تحصیل در رشته ی پزشکی پرداخت و با دختر مدیر دانشکده ی پزشکی ازدواج کرد و در درمانگاهی به کار طبابت مشغول شد. سلین زندگی پر تلاطمی داشته و با توجه به مواضع مختلف سیاسی، پس از شکست آلمان ها دوره ای از تبعید را گذراند. پس از آن در جریاناتی مورد عفو قرار گرفته، به پاریس بازگشت و در سال ۱۹۶۱ در گذشت. سلین در زمره ی یکی از مهم ترین داستان نویسان ادبیات فرانسه و جهان است.

اولین کتاب سلین : «سفر به انتهای شب» و سپس «مرگ قسطی» بود که به سرعت محبوبیت فراوانی را کسب نمود. از دیگر آثار سلین: دسته ی دلقک ها، سحر، از این قصر به آن قصر، خیال زمان دیگر است. کتاب معرکه، داستانی است از یک شب در سربازخانه با قلم معرکه ی سلین، زبان سلین در این کتاب بر اساس گفتگو است. رمان ماجرای سربازی است که در قشون سواره نظام ثبت نام کرده و نیمه شب هنگام گشت زنی شبانه به قرارگاه می رسد. زبان محاوره ای و تلخ سلین، تو را به حیرت وا می دارد. با ادبیات کلاسیک و رسمی فاصله ی بسیار دارد.

خواننده لا به لای گفتگوها، بحث ها و ناسزاها… شخصیت افراد سربازخانه را در می یابد. نویسنده تلاش مستقیم در توصیف محیط یا افراد نمی کند. طنز آمیخته با حماقت و بی فکری در تمام شخصیت های کتاب مشهود است. کتاب معرکه در یک شب بارانی در لابه لای لگدها و ناسزاها و فریادها آغاز و با سپیده دم به پایان می رسد. سلین تصویری غم بار از دویدن سربازها در شبی بارانی در حیاط را ارائه می دهد، با سرجوخه ی مستی که اسم شب را فراموش کرده است و دائم بد دهنی می کند… سربازهایی که در اصطبل پناه می گیرند و اسب هایی که به جان هم می افتند و …. این همه مبالغه ی نویسنده در بی نظمی، شاید نمودی از بی هدفی جنگ باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد